työterveyshuolto

Acute paketoi kaikki tarvittavat työkalut saman järjestelmän alle:

  • Ammattiryhmäkohtaiset potilaskertomukset
  • Potilaskertomuksiin integroidut laskutusjärjestelmät
  • Kelan työterveyshyväksyntä
  • Riskien arviointi työssä -työkalu (STM)
  • Näytön jako –toiminnallisuus eli jatkuvan kertomuksen seuranta 
  • Ajanvarauksen tekstiviestimuistutus
  • Digisanelu-optio
  • Työnantajien extranet

Acuteen on tarjolla erilaisia sekä ohjelmiston sisäisiä että ulkoisia liittymä- ja laajennusmahdollisuuksia. Acuten kautta käyttäjä pystyy esimerkiksi tarkastelemaan potilaskertomuksia ammattiryhmittäin sekä hyödyntämään potilastietojen kirjaamisesta automaattisesti syntyviä laskutustapahtumia.

Yhteistyössä Kelan kanssa

Acute kehittyy ja laajenee kansallisten vaatimusten mukaan. Acutessa on valmiudet sähköisen potilastiedon arkiston (eArkiston) käyttöönottoon.

Puitesopimuksen piirissä

Acute kuuluu kuntakohtaiseen puitesopimukseen. Se voitti vuoden 2011 alussa KL-Kuntahankinnat Oy:n työterveyshuollon tietojärjestelmäkilpailutuksen. Acute-toiminnanohjausjärjestelmää käyttävät kymmenet työterveysorganisaatiot.

Tavoitteena kivuton siirtymävaihe

  • Potilastietojen siirto vanhasta järjestelmästä Acuteen tai vastaavasti Acutesta toiseen tietojärjestelmään.
  • Potilastietojen talteen kerääminen asiakasyrityksen toiminnan loppuessa.
  • Käyttöönottokoulutus ja järjestelmän sovitus uusille Acute-asiakkaille.
  • Asiakasyrityksen toiminnan tunteva henkilökohtainen yhteyshenkilö.

Pilvipalvelu tuo turvan

SaaS-palveluina toimitettava Acute-potilastietojärjestelmä on huoleton ja turvallinen käyttää. Ohjelmistotoimittaja vastaa Acuten sisältämien tietojen varmuuskopioinnista, ohjelmistopäivityksistä, tietoturvasta ja palvelintilasta.

Käyttöliittymien yhteensovittaminen tehostaa yhteistyötä

Acute laajenee ja integroituu kahteen suuntaan:

  • Sisäiset ohjelmistolaajennukset ja lisämoduulit helpottavat asiakasorganisaation palvelutuotantoa ja tähtäävät kustannussäästöihin ja laadun parantamiseen.
  • Integroitumalla muiden terveydenhuollon yksiköiden ja organisaatioiden palvelutarjontaan vältetään tietojen moninkertainen manuaalinen syöttäminen ja sujuvoitetaan toimintaa.

Käytettävyys edellä asiakasta kuunnellen

Acute-potilastietojärjestelmä perustuu vuosikymmenten kokemukseen ja asiakaslähtöiseen tuotekehitystyöhön. Acute on syntynyt terveydenhuollon eri organisaatioiden tarpeisiin. Se vastaa toimialan ja liike-elämän muutoksiin sekä kasvaa ja kehittyy asiakkaan mukana. Paras palaute on tyytyväinen asiakas.